Traim vremuri cand multi dintre noi renuntam la joburi pentru a ne deschide propria afacere. Iata 10 greseli pe care le faci ca mic intreprinzator:

  1. Speranta ca te vei imbogati repede – o afacere de succes se cladeste in 10-15 ani de munca si perseverenta, iar incercarea ta de a face asta peste noapte nu va face decat sa te descurajeze;
  2. Sa crezi ca le poti face pe toate singur – este una dintre cele mai mari greseli pe care le poti face. Daca ai noroc sa fi multi talentat si sa le poti face pe toate, le vei face, dar le vei face prost. Cheama langa tine oameni specialisti in domenii in care tu te descurci mai greu;
  3. Sa pariezi totul pe business – multi dintre noi ne focusam pe business si uitam de viata personala, in cele din urma ambele vor avea de pierdut pentru ca nu suntem roboti;
  4. Sa crezi ca nu ai concurenta – chiar si in cazul in care vii cu o idee unica pe piata, nu iti imagina ca nu exista concurenta. Daca nu exista competitori directi , intotdeauna vor exista alternative;
  5. Nu iti face planuri nerealiste – daca orice plan de business ar fi realizabil, ar fi foarte simplu sa ne transformam in milionari cu totii. Multi antreprenori vor ca business-ul sa fie in top cand inca acesta nici nu a inceput sa produca;
  6.  Sa nu ai definit scopul afacerii – acesta este unul din motivele pentru care angajatii parasesc companiile –    nu cunosc scopul muncii lor. Este bine sa ai un scop al afacerii dincolo de acela de a face bani.
  7.  Sa nu fi sincer – astazi totul se descopera repede inclusiv minciuna, de aceea este bine sa fii sincer cu clientii    tai;
  8.  Promotiile de preturi – multi antreprenori gandesc ca vanzand un produs sau serviciu mai ieftin, vor avea    mai multi clienti. Aceasta gandire este cat se poate de gresita. Cei mai multi cumparatori prefera sa cumpere un produs mai scump, dar de calitate;
  9.  Sa fi un lider slab – liderul nu trebuie neaparat sa fie autoritar dar nici nu trebuie sa amic cu toata lumea. Un lider bun traseaza intotdeauna obiectivele pentru afacerea sa si le comunica echipei astfel incat aceasta sa stie scopul muncii ei;
  10.  Sa nu ai strategie de marketing – atunci cand nu ai consecventa in promovarea produselor sau serviciilor    tale , posibilii clienti noi nu vor sti ce le oferi. Mesajul de promovare trebuie sa fie consistent si clar.

Commentarii

commentarii