accounting_pen_charts

Daca ai o firma, probabil ca stii deja ca anul asta se poarta microintreprinderile. Este deocamdata cea mai avantajoasa forma de organizare juridica in special pentru ca platesti doar 3% impozit pe venit. Poti plati si 2% sau 1% impozit in functie de numarul de angajati. Daca ai un angajat, platesti 2%impozit, daca ai doi sau mai multi angajati, platesti 1% impozit.  Un alt lucru important pe care trebuie sa il stii despre microintreprindere: este obligatoriu sa ai un contabil autorizat care sa tina evidenta activitatii.

Documentele pe care trebuie sa le trimiti in fiecare luna contabilului tau sunt:

– Facturile de cumparare si de vanzare – acestea trebuie sa aiba completate datele furnizorului si cumparatorului. Stampila si semnatura nu mai sunt obligatorii iar documentele pot fi transmise si pe email;

– Bonurile fiscale – acestea vor avea neaparat stampila firmei care le emite. Bonurile fiscale pentru combustibil vor avea suplimentar si codul unic de inregistrare (CUI) al firmei tale;

– Chitantele si/sau bonurile fiscale – aceste documente se emit in momentul achitarii facturilor cash sau prin card;

– Cu siguranta ai si un cont bancar prin care sa faci tranzactii on-line, printeaza in fiecare luna un istoric al tranzactiilor (extras de cont).

Strange toate aceste documente si du-le contabilului astfel incat acesta sa poata intocmi balanta lunara. Pe baza datelor, se emit si se depun la ANAF declaratiile fiscale trimestriale. O data pe an, datele sunt centralizate sub forma situatiilor financiare anuale (Bilant) si se depun de asemenea la ANAF.  Este foarte important sa transmiti lunar documentele, pentru ca acestea se inregistreaza in ordine cronologica in contabilitate.

Evidenta la zi a documentelor  iti asigura un confort in cazul controalelor fiscale si poti lua decizii financiare in cunostinta de cauza.

Commentarii

commentarii